20170509 MCTOP motorrit naar Uedem D, Ooijpolder, Groesbeek 195km


Het was ‘s nachts nog maar een graadje boven nul, maar ‘s morgens scheen een mooi voorjaarszonnetje. Er waren negen rijders: Fred (Voorrijder), Han (Wegzetter), Johan (Sluiter), Huub, Hans, Marcel, Tini, Clemens (met echtgenote), Henk. Er waren enkele ziekmeldingen en verhinderingen.

Er werd gekozen voor het zogenaamde ‘wegzetsysteem’, d.w.z. dat een voorrijder, met de rit in zijn navigatieapparaat, voorop rijdt, gevolgd door een Wegzetter, die de derde rijder bij een afslag aan de kant zet (wijst) met de richtingaanwijzer in de richting van de route. Die derde rijder blijft daar staan tot de laatste motorrijder, de Sluiter, nadert. Voor de Sluiter voegt hij dan weer in. U ziet dat niemand kan verdwalen en dat de groep bij elkaar blijft.  


De rit richting Duitsland ging over rechte weg (N-weg) via Venray. Normaliter worden snel wegen gemeden. Via de Maasduinen reden we Duitsland in. In Duitsland dronken we een kopje koffie in een restaurant dat speciaal voor ons even open ging. Daarna reden we door het Reichswald naar Millingen over doorgaande en bochtige wegen (dat is een voorkeursinstelling in het navigatie-apparaat van motorrijders). In Millingen ad Rijn gingen we aan de frites. Daarna volgde een prachtige tocht over de Waaldijk naar Nijmegen.  

We reden niet door Nijmegen, maar vervolgden onze rit over Berg en Dal naar Groesbeek, natuurlijk over de Zevenheuvelenweg. Leuk hoor!

Over Gennep, Boxmeer en Sint Anthonis ging het richting Helmond. Frisse, maar mooie en gezellige rit van 195 km. 

Han van der Aart


MCTOP rit naar Valkenburg 11 April 2017

Fred stond ons op te wachten. Hij reed niet mee vanwege griepverschijnselen.

We hebben het erg gewaardeerd,dat hij zo betrokken was bij de MCTOP-leden en zijn motormaatjes uitzwaaide.


Klokslag 09.30 uur vertrokken wij, na goed overleg, met goede zin. We waren met 7 motoren en natuurlijk niet te vergeten de bestuurders van deze vliegmachines, haha. Theo-Henk-Johan-Henri-Marijn-Hans en Wilna. Marcel had zich vooraf afgemeld.


Na een frisse start, letterlijk en figuurlijk, en overleg,nam Henry de taak op zich om voor te rijden. Wilna gaf te kennen haar navigatie niet te hebben meegenomen, daar ze er vanuit ging dat the boys wel zouden sturen. Als ze die wel had meegenomen - Han had de rit erin gezet - had ze het voortouw genomen. Volgende keer nieuwe kans.

Dus:Gassen maar.

Onderweg en na enige consternatie in het GPS systeem kregen onze Henry en onze Theo het weer voor elkaar de rit op de goede weg te krijgen, ghi. De sfeer was erg goed en relaxed, maar het was ook heeeel koud en hadden we dus weinig zin om ff. te stoppen om mooie kiekjes te maken.

Eerste stop:Nattenhoven; We waren zowat bevroren.

 

Voor Henk was het de eerste rit en heeft het als een heerlijk relaxed/leuk uitje ervaren.

Tweede stop was de bestemming Valkenburg. Inmiddels scheen de warme zon. We hebben wat geëvalueerd en lekker warm in de zon gezeten.

Buikjes vol en hoofdjes leeg en dus op naar huis. Inmiddels was het ongeveer 15.00 uur.

Theo zou nu voorrijden en de route verliep voorspoedig. Blijkbaar had het GPS-systeem zich gereset, zoals men dat vaak noemt.


Zoals afgesproken zijn we in Helmond uit elkaar gegaan en ging ieder zeer tevreden naar huis.


Tot de volgende keer, en bedankt boys voor de fijne kilometers met de fijne sfeer.


Wilna van Breuge





 

MCTOP Verslag rit Betuwe 27 oktober 2016


Op donderdag 27 oktober waren Hans van Duren, Marijn Jansen, Theo Jillissen, Clemens Beune, Wilna van Breugel en ondergetekende (Han van der Aart) present bij de Westwijzer om een tocht van 209 km naar en door de Betuwe te rijden, langs Waal, Linge en Maas. Ondergetekende leverde de GPX en was voorrijder. Fred Bakker was er om de rijders uit te zwaaien. Hij was, jammer genoeg, verhinderd door een oppasdienst voor zijn gewonde kleinzoon.

Het was de laatste rit van het seizoen. Herfstweer met mist betekende in de morgen opletten, vooral op de donkere matten (wegdekverhogers) om snelheid te beperken. Voor motorrijders levensgevaarlijk!!

Via Gemert, Boekel en Langenboom kwamen we aan bij de westkant van Nijmegen. Via de Energieweg reden we naar Lent, vanwaar we de Waaldijk opgingen. Door de mist was de Waal nauwelijks te zien en hadden we de ogen vooral nodig voor een veilige tocht over de dijk. Overigens was het landschap in de mist toch herfstig mooi. Ook daar doen motorrijders het voor.

Langs de dijk vonden we een schitterende boerderijwinkel met restaurantje. Op het juiste moment om een toilet-stop te maken. We genoten er van koffie, warme chocomelk en warm appelgebak. Een zoontje van de eigenaresse kreeg de kans (een lang gekoesterde wens) om een ererondje te maken achterop bij Hans van Duuren. De foto van Hans met BMW en passagier zal nog jaren de jongenskamer versieren; dat vereeuwigt Hans en zijn schitterende BMW.

In Geldermalsen genoten we van een lunch-hap. Via Zaltbommel toerden we, even niet over de dijk om kilometers te maken, naar het veer in Brakel.

Na Brakel togen we via Hedel naar ‘s-Hertogenbosch. Vandaar gingen we via Sint Michielsgestel, Oirschot, Gerwen en Stiphout naar de thuisbasis Helmond. Drie rijders hadden nog even tijd voor koffie bij Wilna van Breugel, waarvoor ‘vriendelijk’ dank.

Het was een mooie en gezellige tocht. Iedereen is weer vol indrukken, voldaan, veilig en gezond

terug; wat willen we nog meer?

Han van der Aart, coördinator MCTOP  

 

VERSLAG RIT 20161011

HELMOND – ACHELSE KLUIS – ABDIJ VAN POSTEL – JACOBUSHOEVE VESSEM


‘s Morgens om 9.00 uur op dinsdag 11 oktober verzamelden zich 11 rijders met tien motoren voor de Westwijzer in Helmond voor een rit van 122 kilometers. Het was erg frisjes, zeker voor de rijders van nacked motoren.

Ondergetekende was Voorrijder met Garmin navigatie, geassisteerd door de passagier achterop die het aantal volgers in de gaten hield. Er werd “in de spiegel gereden”, wat bij een klein aantal rijders comfortabeler is als het gebruik van het Wegzetsysteem. De rit ging via binnenwegen door Lierop, Someren, Sterksel, Soerendonk, Maarheeze naar de Achelse Kluis. Omdat het restaurant van de Kluis nog gesloten was, weken we uit naar een café in de omgeving voor koffie. Vandaar vertrokken we naar de Abdij van Postel, waar we de lunch gebruikt hebben.

In een matig middagzonnetje reden we na de lunchpauze naar de Jacobushoeve in Vessem via de mooiste binnenwegen. Vanaf Vessem reden we het laatste deel van de rit via Son en Breugel naar Helmond. De sfeer tijdens de rit was uitstekend, er werd in de wandelgangen zinvol geëvalueerd en gepland, voor sommigen werd het rijseizoen afgesloten omdat de motor de winterberging in zal gaan. Mooi dagje, mooi ritje, ieder veilig en voldaan weer thuis.

Han van der Aart, verslag en voorrijder   

 

 

13 juli 2016, DEELNAME MOTORTOCHT SCHOOLVERLATERS WESTWIJZER.

Op uitnodiging van Otto Spierings (Otto regelt het wel), reden een aantal mensen van MC-top en MC-helmop mee aan de motortocht voor schoolverlaters van groep 8 van basisschool de Westwijzer uit Helmond. De kinderen bivakkeerden in “d’auw blokhut” bij openluchttheater De Donk in Someren. De eerste avond van hun bivak kregen ze de kans bij motorrijders achterop een mooie tocht te maken in de omgeving.

Onder begeleiding van Verkeersregelaars (met licentie) reden de bikers en trikers van Stiphout naar Someren, langs de Kanaal. De verkeersregelaars deden uitstekend hun werk; bij geen enkel stoplicht hoefde gestopt te worden en de groep van 40 rijders had overal voorrang.




















Bij aankomst in Someren konden de kinderen een motor naar keuze reserveren. Na het passen van helmen en het voorstellen aan de rijders, konden de kinderen plaats nemen voor een heuse motorrit.

De rit ging door de straten van Someren en Asten via de Diesdonk en de Autoboulevard naar Helmond. Vervolgens werd de eigen basisschool Westwijzer aangedaan voor een frispauze, waar ouders, broers en zusjes, opa’s en oma’s hun schatten ‘met helm op’ konden bewonderen. Na een verfrissing reden we via Mierlo en Lierop naar Someren terug. Bij “D’auw blokhut” kregen de rijders en kinderen koffie of een frisdrank. De kinderen vonden de motorervaring geweldig. Voor de rijders was het een mooie rit en gaf het een goed gevoel de kinderen een plezier te doen. Voor herhaling vatbaar!


Han


12 juli 2016, Korte rit MC-top TEXTIELMUSEUM, TILBURG

Fred, Henry en Tinie reden een korte motorrit naar het Textielmuseum in Tilburg. De nieuw aangeschafte Waypointkaart van de ANWB verschafte een fantastische route. Het eerste stoplicht kwamen ze pas tegen toen zij reeds in Tilburg waren. Het was prima weer voor deze motorrit en de traditionele koffiepauze. Het bezoek aan het museum was de moeite waard. Er viel enorm veel te zien. Op moderne machines wordt er nog steeds textiel geproduceerd. Kent u de AB-wollen dekens nog en de theedoeken? Een AB-deken, nu Dutch Design, kost nu 135 euro en een theedoek 19 euro. Als u er thuis nog heeft in goede staat, kan Marktplaats u rijk maken.

Na een ‘stevige trek pauze’ , keerden we via een mooie route huiswaarts, een mooie ervaring rijker.

droogscheerder

'Droogscheerder'

  • de garentwijner

'De garentwynder'

  • de lyndraaier

'De lyndraajer'

  • der weber

'Der Weber'

  • bleeker

'Bleeker'

  • lyndraaier

'De lyndraaier'

  • de schuiermaaker

'De schuiermaaker'

  • de kammenmaaker

'De kammemaaker'

 

20160630 Verslag motorrit Alblasserwaard en Kinderdijk.

Met slecht weer in het vooruitzicht moest deze rit een dag voor vertrek afgezegd worden. Er bleken echter leden te zijn die “waterdicht” het slechte weer wilden trotseren. Op 30 juni, 's morgens om 9.00 uur vertrokken we (Fres Verhees, Cas Verhees, Marcel van de Weijenberg, Wilna van Breughel en ondergetekende) voor een rit van ca. 280 km naar de Alblasserwaard en Kinderdijk. Motorrijders van MC-top doen dat niet via snelwegen, maar zoeken mooie weggetjes om te genieten van dynamisch motorrijden en mooie landschappen. Via Vught reden we naar Heusden aan de Maas, waar we een koffiestop hadden. Vandaar ging het over de dijken langs de Maas, via het veer bij Brakel (Loevestein), over de dijken langs de Waal naar Gorinchem.


Onze lunch gebruikten we in een afgelegen polderdorp in een lokaal café met volgens Cas uitstekende koffie.



Na de lunch vertrokken we naar Kinderdijk, een Chinese enclave in Nederland.


Via Werkendam en Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam geraakten we in Dordrecht. Na een tankstop besloten we, gezien de tijd, niet langs een zuidelijke route via Geertruidenberg en Oisterwijk terug te rijden, maar dit langs de noordelijke route te doen, via het veer bij Werkendam, de dijken langs de Maas, Heusden aan de Maas en de Zuid-Willemsvaart (de Knaal). Onderweg namen Marcel, Fred en Cas de afslagen naar huis. Ondergetekende en Wilna arriveerden om half zes in Helmond. Mooie tocht, veel gezien, waterdichte pakken, geen pech, geen slippartijen, iedereen weer veilig en voldaan thuis.

Han

 

Lange rit MC-top (PVGE) 26 mei 2016


Donderdagmorgen 26 mei 2016 kwamen er vijf motorliefhebbers naar wijkhuis WestWijzer aan de Cortenbachstraat in Helmond, om een flinke toer (275km) te maken naar Turnhout, Antwerpen en Diest. Voor de rit kwamen er zes afmeldingen vanwege een meerdaagse rit naar het buitenland bij een andere motorclub. Jammer, maar begrijpelijk.

Bij de vijf rijders voor het bezoek aan onze zuiderburen, waren twee nieuwe leden: Wilna van Breugel en Marijn Jansen, elk met een bejaarde maar schitterende Honda Shadow. Wilna bood zich aan om de tocht, met 'gewone' navigatie voor te rijden. Moedig, voor de eerste keer! Er werd gereden met 'de collega's in de spiegel' en een Sluiter. Dwars door Eindhoven ging de rit over de Spottersweg, via Wintelre en Vessem naar Turnhout, waar we op de Markt hebben genoten van een kopje Italiaanse koffie en een heerlijk Belgisch zonnetje. Wat een prachtig weer!

Van Turnhout reden we naar Antwerpen, waar in de helse drukte van het verkeer (pffff) de Graanmarkt niet makkelijk te vinden was. Tijdens deze rondrit door Antwerpen hebben we de stad wel 'anders' kunnen bekijken en ervaren. Omdat de groep 'in de spiegel' zat en Voorrijder Wilna braaf gevolgd werd, kon genoegen worden genomen met een alternatieve locatie voor de lunch. Zeker met een grote groep is het toch beter de rustlocaties buiten de drukte van de stad te kiezen. Het wegzetsysteem zou hier onmogelijk toegepast kunnen worden. Na de lunch zijn we doorgereden naar Diest. De N-weg tussen Antwerpen en Diest liet vanwege de drukte geen snelheden toe van boven de 60 kilometer. Maar alla, het was leuk om door de Belgische dorpen te rijden en de bezigheden van al die Belgische mensen te zien.

Vrij laat arriveerden we in Diest op de Markt voor de laatste koffiestop.


Vanwege verplichtingen onderweg of thuis werd besloten de terugtocht niet gezamenlijk af te leggen. Diest bleek overigens nog 90 km van Helmond af te liggen. Eigenlijk te ver van huis om dan al uit elkaar te gaan. Ieder is gelukkig veilig thuis gekomen.


Leuke tocht, voor enige routeverbeteringen vatbaar, maar awelzulle, het was een mooie rit.


Dank aan Voorrijder Wilna, dank aan de collega's voor de fijne sfeer.

 

Han van der Aart, contactpersoon MC-top

  

 

Rit MCTOP 12 april 2016 naar Groesbeek - Ooijpolder en Cuijk.

12 april 's morgens om 9.00 uur gingen we met 12 motorrijders van MCTOP van start met de eerste motorrit van het seizoen. De tocht werd gereden onder leiding van een Voorrijder met GPX-navigatie en een Sluiter. Het 'Wegzetsysteem' hebben we even vervangen door 'In de spiegel houden'. In Bakel verwerkten we de eerste omleiding, altijd lastig omdat het de geprogrammeerde rit danig kan verstoren. De route door de bossen bij De Rips blijft altijd een genot. De brug bij Gennep konden we niet over door wegwerkzaamheden, zodat we moesten omrijden naar Cuijk, waar de veerman nu echt een motor-boot voer. Van Cuijk reden we via Mook naar Groesbeek, waar we de eerste koffiestop hadden, in het lekkere voorjaarszonnetje. Na de stop bezochten we het Canadees Oorlogskerkhof, waar vooral de jonge leeftijden van onze bevrijders van overzee diepe indruk maakten. Via de Zevenheuvelenweg, de Landstichting, de Sofiaweg, Hengstdal en Berg en Dal reden we naar de Ooijpolder. In Millingen lunchten we. 's Middags deden we Leuth, Ooij en Persingen aan. Dwars door Nijmegen, Trajanusplein, Keizer Karelplein, de Graafseweg en Via Gladiola (Annastraat) geraakten we wederom bij onze veerman van 's morgens, die ons ook nu gedienstig aan de andere oever bracht. Op de Markt van Cuijk genoten we van zon, uitzicht en drinken. De snelle rijders gingen op eigen gelegenheid nog even gas open trekken, en de rest reed door het Brabantse binnenland richting Helmond.

Geen pech, bijzonder mooi veilig rijgedrag, geen gezondheidsproblemen. Mede door het geweldige voorjaarsweer was het een geweldig leuke rit als opening van het seizoen.

Han van der Aart, contactpersoon MCTOP.



Verslag toerrit 30 juni 2015.
Om 09.00 uur verzamelen op de parkeerplaats achter de RABO bank te Mierlo Hout.
 
 
Het beloofde een mooie toerrit en een prachtige dag qua weer te worden, hierdoor hadden maar liefs 28 motorrijders, met 3 duo passagiers hun stalen ros van stal gehaald voor een geplande rit van +/- 190 km.
Onze Road Captain en organisator Peter Brouwers samen met duopassagier, hadden voor ons een prachtige toerrit in het verschiet.
 
Via een bosrijke omgeving werd er tegen half elf bij hotel Grotel Hof ergens tussen Aarle Rixitel en Bakel gestopt voor een koffie pauze.
 
  
 
Aan tafel werd er gesproken dat het wegzet systeem door wegzetter Peer van Beek alleen goed werkt, dat als de persoon die is weggezet, daar blijft staan tot de hekkensluiter in dit geval Ger Jansen weer in zicht is. Dit is helaas een paar keer niet gebeurt en hierdoor ontstond verwarring welke kan nu op?
Deze scherp oplettende hekkensluiter Ger ontgaat niets en kwam op de pauzeplaats tot de conclusie, ik mis iemand met een kort leren jasje, waar is die gebleven? Gelukkig kwam de persoon met het kort leren jasje even later aanrijden en vertelde dat de Harley dorst had en hierdoor maar even van de route was afgeweken.
Zo zie je maar weer dat de afspraak die is gemaakt om met een volle tank aan de start te verschijnen niet voor niets is en als je om de één of andere reden uitstapt, dit even gaat melden aan de hekkensluiter.
 
Na de pauze ging de rit verder door het prachtige Brabantse natuurschoon en we tegen 13.00 uur gingen pauzeren voor een lunch bij restaurant De Rode Haktel nabij Oirschot.
 
  
De temperatuur begon al behoorlijk op te lopen, een voorbode voor de komende hitte golf die was voorspeld voor de rest van deze week. Gelukkig was er voldoende schaduw op het terras  en konden we genieten van onze lunch en natuurlijk even gezellig buurten met elkaar.
 
 
Na een uurtje riep Peter dat het tijd was voor het laatste gedeelte van de rit, dit koste voor sommigen toch nog enige tijd om de motor, om wat voor redenen dan ook vanuit de kiezelparkeerplaats op de verharde weg te krijgen. Bij de rijders die al op de weg in de brandende zon stonden te wachten liep de temperatuur in het pak dan ook behoorlijk op.
Maar gelukkig we reden we enige tijd later en kon de temperatuur in het motorpak kon door de rijwind  weer op een acceptabele waarde komen. Via prachtige wegen met de nodige bochten gingen we richting de finish.
Hier aangekomen onder het genot van een koud glaasje fris en na genieten van deze geweldige dag  zijn de rijders met een voldaan gevoel naar huis gegaan.
 
Peter en echtgenote bedankt voor de organisatie van deze mooie motorrit. 
 
Verslag; Gerben Jager

 

Midweek Mei 2015

Op dinsdag 12 mei verzamelden we om 8:30 uur bij de Wellsche Hut in Well om eerst gezamelijk te genieten van een lekker ontbijt om daarna te vertrekken voor een mooie rit naar het Sauerland. Ger en Gerda Jansen, die helaas hadden moeten afhaken vanwege een voetblessure van Ger, zwaaiden de groep van 27 personen en 23 motoren uit.

Op weg naar "Landhaus Kappen" in het dorpje Liesen in het hart van het Sauerland. Het eerste deel van de tocht ging over de kleinere wegen van Duitsland en het ontbreken van de zo gehate springbulten zoals in Nederland, zorgde voor een vlotte reis en Pieter besloot dan ook om regelmatig een tussenstop te maken voor een sjekkie en wat rek- en strek oefeningen. Op onze eerste koffiepauze bij een restaurantje langs de route vertelde Pieter dat Ger en Gerda ontzettend baalden dat zij er niet bij konden zijn maar hun inleg beschikbaar stelden voor het betalen van hapjes en drankjes onderweg. Bedankt Ger en Gerda!

Naar mate we dichter bij de Eifel kwamen en we bij Wichede de Ruhr overstaken werd het landschap heuvelachtig en konden we alvast een beetje oefenenen bij het nemen van bochten. Na de lunchpauze reden we bij Bad Fredeburg het naturpark "Rothaargebirge" in. Met flinke klimmen en afdalingen en met de nodige haarspeltbochtjes konden we de lesstof van de eerder gehouden opfriscursus van Fred En Pieter, in praktijk brengen.

    

De opfriscursus motorbeheersing georganiseerd door Pieter en Fred op een zeer leuke locatie in Oorschot op 26 februari j.l. alwaar we de mogelijkheid hadden om uitgebreid te oefenen op diverse hellingen en lekker sturen op smalle slingerweggetjes met diverse soorten wegdek was een goede voorbereiding op onze tocht naar het Sauerland.

Bij Liesen aangekomen gingen we eerst onze motoren aftanken en daarna naar hotel Landhaus Kappen om onze kamersleutel in ontvangst te nemen, eerst even opfrissen van de reis en dan genieten van een heerlijk koud biertje op het terras.

Nog even de dag doorspreken en evalueren.


Woensdag 13 mei,

Na het ontbijt gaan we verdeeld in 4 groepen op pad voor een rondrit door de Eifel het landschap, bergen, bossen en vooral kronkelige weggetjes zorgen voor een spannende route waarbij goed uitkijken en concentratie zeer gewenst is. We deden hierbij verschillende bekende en touristische plaatjes aan zoals Willingen en Winterberg. Onderweg op de hoogte van Briilon Wald was een wegomleiding maar Pieter eigen, die laat zich niet omleiden, loodste hij zijn groep dwars door het bos en over onverharde paden weer op weg naar de route.

De overige groepen volgden de geplaveide wegen en moesten een omweg maken van 25 tot 30 km, maar uiteindelijk kwamen we toch  allemaal weer bij elkaar om te gaan genieten van een lekkere BBQ bij ons hotel.

  

Na van het heerlijke eten te hebben genoten gingen sommige van ons nog een avondwandeling maken door de mooie omgeving van Liesen waarbij nog enkele hertjes werden gespot.

Maar ja, aan alles komt een eind zo ook ons verblijf in Hotel Klotten eerst nog een afzakkertje en dan op tijd naar bed.

Donderdag 14 mei,

We hebben het goed gehad in Liesen en voor het hotel maakt de eigenaar nog even een groepsfoto en dan kunnen we vertrekken voor onze tourtocht naar Brodenbach.

 

 

MC-TOP Helmond, toerrit 20150428


Oostwaarts: Mierlo-Hout – Aarle-Rixtel – Grootelse Heide – De Mortel – De Rips – Vredepeel – Veulen – America – Sevenum (koffiepauze).

Zuidwaarts: Peel en Maas – Elisabeth Hoeve – Haelen – Maasgouw – Panheel – Thorn – Kessenich – Ophoven – Maaseik (lunchpauze).

Westwaarts: Tongerlo – Bree – Grote Brogel – Peer.

Noordwaarts: Overpelt – Hamont-Achel – Bergeijk – Walik – Venbergse watermolen (koffiepauze) – Leende – Sterksel – Lierop.

 

De toerrrit van 31 maart werd afgelast vanwege nattigheid, dus ca. 23 rijders hadden zin in de toerrit van Hennie Knoops (Zuid-Oost Brabant met een vleugje België). Met de training van zondag 26 april nog in motor en lijf werd het zo een echt motorweekje. Hoewel er regenweer voorspeld was, werd het wel een frisse maar ook zonnige dag. Goed rijweer! De nacked rijders reden beschermd in het pak; de scooterrijders in de luwte (ondergetekende nog in wintervacht) en Piet Adriaans (Yamaha met naverbrander) deed slechts in België dunne handschoentjes aan, omdat het moest volgens de daar geldende verkeersregels (een echte).

                 

Hennie Knoops, voorrijder, reed volgens plan; ca. 240 km met steevast de maximaal toegestane snelheid, of iets meer. Wellicht mag het tempo iets rustiger, zodat er ook wat te zien valt en de motor niet uit elkaar valt (veel lanceer-drempels, Thornse Maaskeien). Maximaal toegestane snelheid is geen verplichte rijsnelheid! Achterrijders hebben meer snelheidsspeling nodig om in te lopen na opstoppingen enz. De meesten zijn pensioengerechtigd!

 

Het afzetsysteem werkte geweldig. Zonder navigatie kon je van Wegwijzer naar Wegwijzer rijden. We zijn niemand verloren en het geheel maakt een gedisciplineerde indruk. Bovendien is zo’n groep rijders het bekijken waard. Dank aan de voorrijder, de Aanwijzer en de Sluiter.

 

We kunnen terugkijken op een mooie en pechvrije rit, een goeie sfeer, een prima samenwerking, een gezellige buurt. Voor herhaling vatbaar dus.

 

Verslag: Han







Laatste rit 2014, tenzij we nog een kans krijgen door een hele mooie dag


De rit ging door Zuidoost-Brabant, waarbij we al snel op de koffie gingen. Even buiten verzamelen, want met 23 motoren op pad is geen record, maar wel een geweldige opkomst. 

Voor de koffie

Vervolgens door België en een lunchstop in Maaseik. Een gezellig stadje en het weer was geweldig. Lunch buiten dus.

plein Maaseik

 


De lengte van de rit was ongeveer 150 km en rond 3 uur s'middags waren we het eindpunt in Asten.

Henk, bedankt voor het uitzetten en voorrijden van deze rit. Veel plezier gehad.


 

Spontane rit naar Drimmelen 18 sept 2014

De weersvoorspellingen waren goed, dus op pad met zijn allen. De Mergellandroute stond op het programma, maar gelukkig was er van te voren even op de buienradar gekeken. Het regende al in Maastricht, dus dan maar de andere kant op.

Een prima tocht van zo'n 200 km.

De stemming was prima en het weer hield zich de hele dag aan onze "afspraak".

De tussenstops gaven ons een gelegenheid om alles nog eens even te bediscussieren. Van motorervaringen tot de wereldpolitiek.

Maar vooral de gezelligheid en de gemaakte kilometers waren de belangrijkste ingrediënten voor een geslaagde dag.

Henk bedankt voor het voorrijden.

 

 

 


Midweek September 2014


Op maandagmorgen 1 September werd er verzameld op het parkeerterrein naast ontmoetingscentrum  "D'n Huijsakker" op 't Hout, 
met maar liefst 18 deelnemers gingen we op pad voor een vierdaagse rondrit door Nederland.
In Afferden gingen we met het pont over de Maas en er zouden nog meerdere waterwegen volgen die op eenzelfde  manier werden overgestoken.
 
          
 
De weergoden waren ons alle dagen zeer goed gezind en maakten het rijden door de prachtige natuur tot een waar genot. Een keer belanden we per ongeluk op een fietspad waarbij we kilometers lang door een bloeiend heidelandschap reden, we werden aangehouden door een streng uitziende bos(heide)wachter maar deze toonde begrip voor ons navigatie-foutje en wees ons de juiste weg.
Onderweg genoten we op tijd van een natje en een droogje op gezellige terrasjes en spraken  met bewondering over de mooie landschappen die we in Nederland hebben.
 
       
Voor onze overnachtingen waren hotels geboekt in Rijssen, Bolsward en Wassenaar, na aankomst werden ons de afgesproken kamers toegewezen en konden we onze bagage uitpakken en ons opmaken voor eerst een aperitief op het terras en daarna een driegangen diner dat elke keer weer een verassing was maar een ieder liet het zich goed smaken.
 
       
 
Na het diner nog even een wandelingetje voor de liefhebbers en de rest van de avond werd gezellig samen doorgebracht op het hotelterras
en als de vermoeidheid toesloeg, dat duurde bij de een wat langer als de ander, lekker na bed want morgen wacht er weer een nieuwe spannende dag.
 
       
 
Bijna door alle provincies zijn we gereden, we hebben veel gezien onderweg en genoten van het rijden over soms heel smalle weggetjes en dan weer over bochtige dijken en door bossen.
Na vier dagen van motorplezier namen we afscheid van elkaar op het eindpunt in Mariahout.
 
Bedankt iedereen!
 
 

 

Midweek mei 2014

De deelnemers aan de midweek verzamelden zich dinsdagmorgen zo rond half negen bij café-restaurant "De Pleisterplaats"  te Kesseleik voor een lekker gratis kopje koffie, er werd al meteen gezellig gekletst en iedereen had er duidelijk zin in, hoe kon het ook anders met het prachtige weer en de motortourrit naar de Moezel in het vooruitzicht.

Pieter Prins, de organisator van deze midweek, heette iedereen van harte welkom en na het bekend maken van de indeling reden we gezamenlijk naar de pont, uit dankbaarheid voor de veilige overtocht over de Maas kusten sommigen nog even de vaste grond onder hun voeten.

Daarna in drie groepen gesplitst, gingen we op pad naar hotel Hutter in Bremm aan de Moezel.

 





 

 

 

 

 

 

 

Onze eerste koffiepauze in Derichsweiler op een zonovergoten terras en  met uitzicht op de muurschilderingen van een naastgelegen restaurant,  waande we ons op een of andere locatie in Griekenland.

Na de pauze reden  we verder de route volgend nabij de rivier de Rür en even voorbij het  plaatsje Heimbach reden we de bosrijke omgeving Nationalpark de Eifel in.

Met de vele uitdagende bochten in een heuvellandschap werd het  motorrijden pas echt leuk!

Dit was nog maar het begin van wat voor spannends ons nog te wachten  stond, zo zou de komende dagen blijken.

Aangekomen bij Hotel Hutter in Bremm werden we al opgewacht door Harrie en Corrie die van een eerdere trip naar Frankrijk rechtstreeks naar onze overnachtingplaats waren gereden.We konden onze motoren stallen in een garage bij het hotel en kregen de sleutels van onze kamers toegewezen. De hotelkamer was netjes en schoon en na een opfrisbeurt togen we naar het terras waar we eerst genoten van een lekker drankje en we de gereden route nog eens doornamen om daarna gezamenlijk van het diner te genieten. Na het diner maakte sommigen nog een wandeling door het dorp om daarna nog een tijdlang op het terras van het hotel gezellig te kletsen met elkaar.














  

Woensdagmorgen, iedereen is aan het ontbijt verschenen en we maken ons op voor een rondrit door het Moezeldal, de Hunsrück en een klein stukje van de Edelsteinroute.

De motoren werden met wat hulp van elkaar uit de garage met de naar binnen aflopende vloer gehaald en nadat iedereen had getankt konden we weer vertrekken met prachtig motorweer, bijna geen wind en niet te warm.













 

 

De omgeving was prachtig, de weggetjes soms behoorlijk stijl en voorral erg bochtig, stuurmanskunst was geboden maar iedereen bracht het er goed af mede doordat er voorzichtig en met gepaste snelheid werd gereden.

Terug bij hotel Hutter herhaalde zich de vorige avond, sommige maakte een korte wandeling andere deden nog wat inkopen maar uiteindelijk  besloten we gezamenlijk deze heerlijke dag op het terras.

 

Donderdagmorgen, weer tijd om richting huiswaarts te gaan, maar we mogen er de hele dag over doen dus Pieter heeft niet de snelste route gepland maar wel een mooie die ons deels door de Eifel en dan via België en het zuiden van Limburg naar het eindpunt voert.

Ger heeft last van een blessure aan zijn ribbenkast en besluit om samen met zijn vrouw Gerda voor de snelste weg naar huis te kiezen en krijgt daarbij gezelschap van Harrie en Corrie.

Ook de rit naar huis was zeer de moeite waard, nog steeds geweldig weer en een prachtige route.

Aangekomen in Lierop nemen werd er nog wat nagekaart onder het genot van een lekker ijsje of een drankje  en namen we afscheid van elkaar en van de heerlijke midweek naar de Moezel.

Pieter en Nelly bedankt!

(meer foto's)

 

 

Verslag Dinsdag 29 april 2014;


Rit naar de Alblasserwaard. 


Via een tussen stop in Drunen naar de Theetuin de Winde in de omgeving van Groot Ammers.





Wat is Nederland toch mooi. Eeen idilisch plekje met weide vogels volop in actie.


Maar ook de leden van MC TOP werden uitgenodigd om zich te laten zien



 


Na een tweede kop koffie en een lekker stuk appelgebak op weg naar de lunchstop.


In het zonnetje genieten op het terras in Nieuwpoort




Daarna met zijn allen (14 motoren) via Tiel weer terug naar Helmond en hebben we na 275 km er weer van een fijne gezellige motordagje kunnen genieten.


 


Dinsdag 25 maart 2014

De eerste rit van 2014 is alweer gereden een van onze nieuwe leden reed voor het eerst mee en maakte het volgende verslag;


25 maart 2014 was het zover; de eerste motorrit van dit jaar. Wij vonden de opkomst groot te weten 20 à 22 personen. De rit zou ons voeren door de Belgische Kempen en aangezien het voor ons de vuurdoop was, vonden wij ‘de nieuwelingen’ het wel een beetje spannend. De organisator van de tocht Harrie vroeg of iedereen bekend was met het wegzet principe. Uhh………….nou nee. Maar het werd ons duidelijk uitgelegd dus het zou zo’n vaart niet lopen.


We gingen als één groep op pad. Hoewel nog behoorlijk fris liet de zon zich van de goede kant zien en was het stralend weer.


De route voerde ons als snel over, voor ons, onbekend terrein. We hebben ons diverse keren afgevraagd ‘hoe krijgen ze het toch gevonden’. Na zo’n pakweg 2 uur te hebben gereden, legden we aan bij een Belgische snackbar of moeten we zeggen frietkot? Het was wel aanpassen maar we pasten er allemaal in en de koffie hier was erg lekker.


Na te hebben afgerekend ging de tocht weer verder door het Belgische landschap. We hebben gereden over mooie landweggetjes en door prachtige natuur. Ook nu stonden we weer versteld dat zulke wegen gevonden worden.


Wat ons overigens ook opviel, rijdende op de Belgisch wegen, was de tolerantie van de Belgen. Bij het oversteken of afslaan op een kruising werd vaak gewacht tot alle rijders voorbij waren.


Net op het moment dat wij dachten ‘hoe laat zal het zijn?’ werd gestopt bij een kringloop winkel waar een restaurant aan vast zat (hoe krijgen ze het verzonnen?). Hier hebben we geluncht en van het al niet te hoge bedrag, ging ook nog eens korting af!


Zowel binnen als..

Ook buiten in het zonnetje was het goed toeven.

buiten was het goed toeven in het zonnetje.


Na de lunch vertrokken we huiswaarts en was Partycentrum De Heuvel in Mierlo onze eindbestemming. Sommigen namen afscheid en andere dronken nog wat buiten op het terras. Hier werden ook plannen gemaakt voor de tocht in april die nog niet ingevuld was.


Wij denken dat we namens alle deelnemers wel kunnen zeggen dat we kunnen terugkijken op een mooie, fijne, gezellige en geslaagde dag. Harrie bedankt.

Annette van Lieshout

 

 

Dinsdag 22 oktober 2013.

Vandaag hebben we op uitnodiging van Pieter Prins een rit gereden via   Berg en Dal – Nijmegen – dijkjes langs de Waal – bij Lobith de grens over –stukje Duitsland  en het eindpunt in Helenaveen.

Het was prachtig motorweer en met een opkomst van 17 motoren mag je ook best tevreden zijn, nadat Pieter een wegzetter en een laatste rijder had geregeld gingen we goedgehelmd op pad om, misschien wel de laatste gezamenlijke rit dit jaar, te gaan rijden.

Het werd een rit van zo'n 200 kilometer dus hadden we tijd genoeg om volop te genieten van de mooie landschappen.

Na zo'n uurtje of anderhalf rijden kwamen we aan in Berg en Dal bij het Pannenkoekenhuis, waar we genoten hebben van heerlijk appelgebak bij de koffie.

Na het afrekenen weer verder over o.a. mooie bochtige dijkwegen langs rivier "de Waal" om even later bij Emmerich dezelfde rivier maar nu  "Rhein" genaamd over te steken.

Na een klein uurtje rijden, tijd voor een rookpauze en overleg over de lunch, besloten wordt om nog maar even door te rijden zodat het appelgebak wat verder kan zakken en er weer plaats is voor iets anders.  Dus verder over Duitse binnenwegen richting Well naar het drukbezochte Restaurant "de Wellsche Hut". In afwachting van onze bestellingen werd er gezellig gepraat, het was inmiddels al wat later in de middag en iedereen liet zich het eten goed smaken.

Pieter Prins vertelde bezig te zijn met het organiseren van de S-tour 2014 en beloofde zeer mooie routes over diverse bergpassen, daar horen we vast nog meer over!

Tijd voor het laatste deel van de tocht, we rijden nog een klein stukje door natuurgebied "de Maasduinen" en gaan bij Well de brug over om aan de westzijde van de Maas richting Grubbenvorst te rijden en daarna via Sevenum naar het eindpunt van de route; Helenaveen.

Het was prachtig motorweer en het was een mooie route, daar waren we het allemaal mee eens.


Bedankt Pieter!

Verslag Midweek Friesland 2013.


Ondanks de sombere weersvoorspellingen is de toerrit naar Bolsward een  groot  succes  geweest.

Regenkleding bleek niet echt noodzakelijk want op een enkel regenbuitje na,  hebben we kunnen genieten van prachtige  wolkenpartijen aan de horizon en heerlijk  getoerd over mooie landweggetjes, rivierdijken en door pittoreske dorpjes.

De eerste pauze werd doorgebracht op een zonovergoten café -terras met een zeer uitgebreide koffiekaart.

Omstreeks 18:30 uur kwamen we aan bij het  hotel- grand -café  "De Wijnberg"  in het centrum van Bolsward. Op een naastgelegen binnenplaats konden we onze 11 motoren veilig stallen en na het aanmelden in het hotel even naar onze 

kamers om bagage uit te pakken,  wat opfrissen en dan op naar het gezellige terras voor een aperitiefje.

Gezellig samen dineren,  3-gangen menu met keuze uit diverse vlees -en visgerechten.


De tweede dag hebben we een 11-steden tocht gereden door het Friesse landschap waarbij in de weilanden en op het water

te genieten viel van diverse fauna zoals eenden, ganzen, ooievaars etc. etc.

Plaatsen zoals Dokkum, Sneek en Oudemirdum werden aangedaan om te pauzeren en om de inwendige mens te versterken.

 

 

 

 Dinsdag, 27 augustus 2013. 

 

Bijna kwart voor tien, ze zullen er zo wel aankomen zij mijn vrouw Jet en inderdaad daar verschenen de eerste motorrijders van MCTop op de rotonde in Vlierden om vervolgens richting de Johanna-Elisabeth molen te rijden waar wij stonden te wachten.

De route die door Peer en Moniek was uitgezet liep toevallig door het dorp waarin wij wonen en we vonden dit een prima plek om ons bij de groep aan te sluiten. Na een hartelijke begroeting vervolgde de groep, met nu in totaal  17 motoren de tour door het Brabantse landschap om via de mooiste (om)weggetjes en na een uurtje rijden in het Limburgse Meerlo aan te komen alwaar we konden genieten van vers gezette koffie en een heerlijk stukje Limburgse vlaai.

Na een korte pauze gingen we weer verder langs de Maas en het waterrijke gebied nabij Mook en Middelaar en zo verder naar Heumen, Nederhasselt en via Grave weer zuidwaarts naar het dorpje Ledeacker waar we de lunch gebruikte op een zonovergoten terras en gezellig met elkaar konden praten over de prachtige wegen die we tot dusver hadden gereden. Zo vaak al in deze omgeving gereden en toch hebben Peer en Moniek weer "nieuwe" wegen gevonden en opgenomen in deze route waar we nog niet eerder zijn geweest, zo werd door meerdere leden opgemerkt.

Na de lunch-pauze vertrokken we voor het laatste deel van de tourtocht, inmiddels weer terug in Brabant reden we tussen akkers en weilanden die pas waren voorzien van een flinke doses gier en waarbij ik bedacht dat ik mijn oordopjes beter in mijn neus had kunnen stoppen, maar desondanks was ook dit laatste deel van de route zeer de moeite van het rijden waard!

Bij restaurant "de Croyse Hoeve " namen we  na een heerlijke dagje motorrijden, afscheid van elkaar.

Bedankt voor jullie inzet Peer en Moniek!

Verslag rit 28 mei


Rit naar motormuseum in Hagestein” (180 - 200 km)


Meer dan 20 personen verzamelden zich op de pakeerplaats links van het Rabobank-gebouw.


Er werd in 2 groepen gereden. Weer zijn de organisatoren er in geslaagd om een fraaie route uit te zetten. Een mooie dag met fraai weer en een met een goed tempo door het Brabantse land.

Even aanleggen

De verrassing (los van het museum) waren de 2 cruise tochten over de grote rivieren (op terug weg nog 1) en de gezellige tussenstops voor koffie, gebak en lunch.

cruise

Na de lunch was er een uur uitgetrokken voor het bezichten van het museum. Dit bleek veel te kort te zijn.


Een verzameling aan oude, nostalgische en unieke motoren, die werkelijk ieders verwachting ver overtrof.

Victoria

Daardoor vertrokken we iets later dan gepland, maar het was iedere minuut meer dan waard.


Monique, Jacques en Harrie bedankt voor het uitzetten van de route en natuurlijk voor het voorrijden (ook Henk natuurlijk)


Prachtig om mee te rijden en een bezoekje onderweg is dus weer een geslaagde formule gebleken.

 

  

Verslag midweek motorclub 7-8-9 mei 2013

We hebben de midweek mei er weer opzitten. Een prachtige 3 dagen. Alle lof voor de organisatie, de voor – cq achterrijders met de gps routes en de deelnemers, die er met zijn allen een feestje van hebben gemaakt.

verzamelen bij vd Valk

Verzamelen bij de welbekende Valk langs de autoweg naar Maastricht.

Iedereen (16 motoren en 19 deelnemers) waren er op tijd voor een bak koffie en de groepsindeling aan idereen kenbaar te maken.

Er werd in 3 groepn gereden, waarbij de voorrijder en de laatste van het groepje een gps route geladen hadden. Hierdoor werd de slinger niet te lang en waren we niet hinderlijk voor de andere weggebruikers.

Het is de hele periode van 3 dagen prima verlopen en met genoeg navigatie systemen in de groep is dit de beste oplossing. (het wegzet systeem werkt ook goed, maar is met 16 motoren soms wel een hele klus voor de wegzetter)

Eerste lunchstop in Belgie was goed gepland. Het begon te regenen en dan zit je even binnen en kan de bui voorbij trekken. Toch na de lunch de regenpakken aan, maar gelukkig werd het in de loop van de middag weer droog.

lunchstop

Het hotel in Dasburg was prima en een uitstekende verzorging. Prijs / kwaliteit verhouding een dikke voldoende.

De 2-de dag een ronde door Luxemburg en Duitsland. Helaas in de middag weer een buitje, maar verder een route waar iedere motorrijder van droomt. Bochtig, heuvelachtig, kleine weggetjes, even het gas erop enz. Prima dag en s'avonds lekker doorgekletst over alle onderwerpen die een motorclub zoal bezig houden.

Hotel in Dasburg

De 3-dag een prachtige route door Duitsland. S'Morgens even een buitje, maar verder droog.

Na 750 km in 3 dagewn hebben we onze motorharten weer even sneller kunnen laten kloppen.

Door deze dagen leren we elkaar weer beter kennen en ik moet alle leden aanraden om ook een keer met een groepje voor enkele dagen erop uit te trekken.

Ook de 1-daagse ritten zijn dit jaar al weer volop gereden en er zullen deze zomer nog vele volgen.

lunchstop Duitsland

Zonnetje, terrasje, goed gesprek en veel flauwekul.

Wij leveren een bijdrage aan de Duitse economie en met volle maag er weer tegenaan.

 

 

Rit 31 juli 2012

Na dat aanvankelijk niemand zich had aangemeld om de rit van 31 juli te willen organiseren bleek de opkomst dinsdagmorgen zeker niet tegen te vallen. Met negen motoren, Moniek en Peer op kop, vertrokken we rond negen uur vanaf wijkgebouw “de Lier” in Helmond om een al eerder gereden route, ook georganiseerd door Moniek en Peer, nogmaals te gaan rijden maar dan in omgekeerde richting. Met dit nieuwe perspectief en prachtig motorweer gingen we op weg om bij het plaatsje Holthees het Brabantse landschap te verlaten en even later bij Well de maas over te steken.  We stoppen voor onze eerste koffiepauze in het dorpje Aijen.

Het tweede deel van de route voert ons in een langgerekte lus eerst langs de Maas tot op de hoogte van Boxmeer en dan weer naar beneden door het natuurgebied van nationaal park “de Maasduinen”  om een stukje boven Velden van richting te veranderen en we langs de Maaszijde opnieuw naar Well rijden, maar nu om te lunchen.

Na het versterken van de inwendige mens, waarbij gezellig geklets wordt over van alles en nog wat, stappen we na een klein uurtje weer op voor het laatste deel van deze tourtocht. We steken de Maas weer over en via Blitterswijck, Meerlo, Swolgen en Lottum rijden we weer Brabant in. Via het Deurnese peelgebied met prachtig natuurschoon maar soms ook zadelpijn veroorzakende wegen belanden we uiteindelijk voor de laatste, spontaan ingevoerde stopplaats. Onder het genot van een kopje koffie en nog gezellig nakletsten nemen we afscheid van elkaar.

Bedankt Moniek en Peer voor jullie inzet, we rijden volgende maand weer graag met jullie mee!

Henk van der Linden

 

Rit 26 juni 2012.

Om 9.00 uur verzamelen bij de Lier; we zijn vertrokken om 9.15 uur.

Onze voortrekkers waren Henk en Jet. We reden in zuidelijke richting.

Onze eerste stop was Grathem voor koffie met Limburgse vlaai.

Een prachtige rit door het Limburgse landschap en kwamen door plaatsen en gehuchten,

nooit van gehoord. Het ging nu richting Margraten hier was de lunch gepland.

We zakten nog wat zuidelijker af om nog wat “haarspeldbochten”mee te nemen in de route; ook de Keuterberg, je weet wel van het wielrennen hebben we bereden.

Onderweg nog enkele pauzes ingelast voor het opsteken van een sigaretje en er moest nog worden bijgetankt. Al met al een prachtige tocht door landschappelijk schoon en langs rivieren. We hebben ons afgevraagd hoe het met de rechterarm van Jet is, door het  steeds maar zwaaien om richting aan te geven.

Henk was vergeten een lampje te vervangen in zijn richtingaanwijzer.

In Meyel was de laatste stop voor een afzakkertje en ieder uit te zwaaien richting huis.

De uitzetters bedankt.

 

Jan van Mullekom

 

 

Rit 29 mei 2012.

Dinsdag-morgen half tien verzamelen en dan op pad met Fred Verhees op kop, het weer kan niet beter en
we rijden in een aangenaam tempo via het brabantse landschap over mooie landweggetjes naar omgeving
Nijmegen.
Ondanks het gezamelijke besluit om geen "wegzetter" aan te wijzen blijft de groep probleemloos bij elkaar
en naderen we onze eerste stop in Riethorst bij de Mokerplas.     
 
Na het genieten van een lekker bakkie en een saffie gaat het weer verder over de heuvels en door de dalen
van o.a. de bekende zeven heuvelenweg richting Berg en Dal en dan (alsof het nog niet mooi genoeg was!)
over prachtig meanderende dijkweggetjes langs rivier de Waal en vogelrijke plassen met tot de verbeelding
sprekende namen zoals "Bizonbaai" en "Kaliwaal"
Nog even stapvoets rijden achter een onvriendelijke agrariër met een breed landbouw-werktuig en dan zijn
we weer terug in Berg en Dal. Verder nu over een stukje duits grondgebied  en dan weer richting het dorpje
"Breedeweg" waarna we al gauw onze 2e stopplaats bereiken. 
Het lekkere eten, de leuke serveerster en het mooie weer werken stemming verhogend,
maar na een tijdje gezellig kletsen wordt het toch weer tijd om op te stappen voor het laatste deel van de rit.
 
 
We rijden verder ten oosten van de Maas door een prachtig natuurgebied met heidevelden en plassen richting Well,
alwaar we de Maas oversteken om via enkele noord-limburgse dorpjes naar onze laatste tussenstop te touren.
In Griendtsveen leggen we voor de laatste keer aan op een gezellig terras aan de "Helenavaart" en nemen we
alvast afscheid van elkaar en bedanken Fred Verhees voor deze zeer geslaagde dag!
 
 

Rit 27 april 2012.

We zijn vertrokken vanaf de Mispelhoef om 9 uur en hebben een koffiepauze genomen in De Taverne aan de Molen te Kasterlee.

Daarna zijn we doorgereden naar Oelegem, alwaar we allemaal hetzelfde lunchmenu hebben genuttigd. Het was een erg chique bistro. Had wat eenvoudiger gemogen, maar het was wel lekker en niet te duur.
Gestopt in St. Lenaerts om te tanken. Niemand hoefde hiervan gebruik te maken.
Er was ook nog een koffiestop gepland in Baarle Hertog, maar na overleg met Jack zijn we doorgereden omdat we zo'n 3 kwartier vanaf huis waren.
De route liep langs allemaal, meestal smalle wegen en door bossen en door veel dorpen en dorpjes, hoofdzakelijk in Belgie.
Rond 5 uur zijn 2 personen bij Best de snelweg op gegaan (N2) de rest is nog wat doorgereden en toen is ook een ieder zijns weegs gegaan.
Doordat de route langs allemaal smalle wegen liep, hebben we best lang op de motor gezeten, eigelijk maar 2 redelijke korte stops gehad.
Wel jammer dat we niet met wat meer personen waren, maar dat is misschien wel te wijten aan het 3 dagen later rijden van de rit,
maar we hebben wel droog weer gehad en het was een mooie route.
Bedankt voor je inzet Marinus!

Rit 27 maart 2012.

De eerste (kalender) rit is al weer gereden, s’morgens bij ons vertrekpunt, wijkhuis “de Lier”,bleek de opkomst geweldig, met maar liefst 17 deelnemers begonnen we aan een zonnige rit via het hobbelige Griendtsveen Toeristisch Op Weg naar Roermond, alwaar we na een korte rondrit in de stad, terecht kwamen op een zonovergoten terras op de Markt.


                                         


Na de koffie en andere nuttige zaken weer verder door het in Roerdal gelegen st. Odiliënberg met de op een heuvel gebouwde basiliek van de H.H. Wiro, PLechelmus en Otgerus, om even later de grens over te steken naar Duitsland en via mooie wegen, o.a. in de omgeving van het riviertje de Schwalm, uiteindelijk te arriveren op ons lunchadres, restaurant Heidehaus in de buurt van Nettetal.

  

 

Het eten  was heerlijk en goed verzorgd en na wat gezellig geklets te hebben, zijn we weer op gestapt voor het laatste deel van de rit, die voerde ons terug naar Nederland en door het bekende natuurgebied langs de Duitse grens in de buurt van Wellerlooi en Nieuw Bergen daarna via Afferden langs de Maas, bij Well de brug over en door het mooie gebied rond Gijsteren naar het eindpunt van de rit.

Op het parkeerterrein van McDonald’s Venray namen we afscheid, het was een fijne (motor) dag!

Initiatiefnemer, Jack Couwenberg, bedankt voor de mooie rit!         

Wie volgt?

 

 

Rit 15 maart 2012
Spontane rit voor het vast wennen aan de mogelijke lange ritten. 
Deze invulling was prima voorbereid en verzorgd door 
Jack Couwenberg. Natuurlijk namens de 5 deelnemers onze dank. 
Even
Naast de stops voor koffie en de lunch, werd er ook zo nu en 
dan even gestopt om de benen te strekken.
De rit ging voor een groot deel langs de Belgische-
Duitse grens in de Eifel. Uiteindelijk hebben we +/- 475 km gereden 
en waren van 9.30 tot 18.30 onderweg.
Het prachtige zonnige weer en de kleine groep gaf ons de gelegenheid 
om het gas regelmatig even goed open 
te trekken. Natuurlijk hebben we ons aan de verkeersregels gehouden. 
Wel een keer geflitst, maar van voren. 
(gelukkig maar)
Bedankt allemaal voor de fijne dag.

 

Rit 27  oktober

Gelukkig hebben we de dinsdag ingeleverd voor de donderdag. Het weer was donderdag perfect.

De rit ging langs de Nederlandse - Belgische grens vanf Budel naar hert westen. Met 7 motoren was de opkomst wat aan de lage kant, maar toch erg gezellig.

postel lunch

Postel was voor velen een déjà vue en de lunch was een prima gelenheid om even bij te kletsen. Wij zijn dus al begonnen aan het napraten van het afgelopen seizoen.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

Rit 27 sept 2011

Peer en Moniek van Loon hebben ons een fraaie tocht voorgetoverd. Een route door de Brabant en Limburg, niet te ver van huis en toch zeer verrassend. Velen van ons denken dit gebied zo langzamerhand toch wel helemaal uitgekamd te hebben. Niet waar dus. Moniek en Peer hebben ons over kleine weggetjes rond laten rijden, waar het soms eht niet meer duidelijk was of we nu naar het zuiden, noorden of welke richting dan ook aan het rijden waren.

Geweldig en namens alle 19 deelnemers van harte bedankt voor deze leuke tocht.





Spontane tocht


Op vrijdag 16 sept. zijn we met zijn drieen gaan rijden. Het weer was prima en de temperatuur hielp geweldig om het buitenterras regelmatig op te zoeken.

Een deel van rondje Nederland / Belgie gereden. Kleine aanpassingen en een omleiding vanwege "Belgische" kermis maakten het toch weer een andere tocht.

Van 10 tot 16 uur gezellig op pad. Bedankt voor het prettige gezelschap.

Koos Middeljans


 

Verslag 5 pontjes route.


Degenen die op dinsdag 28 juni de vijf pontjes route mee wilden rijden, moesten om 09.15 gewassen, geschoren, en volgetankt bij wijkhuis de Lier verzamelen.

Negen van ons waren present, om onder leiding van Bert Verhees op pad te gaan.

Bij start was het een lekker warme dag.

Door allerlei prachtige binnenweggetjes toerden we zoetjesaan richting Maas.

Daarna volgde de eerste van de zoveel schitterende dijken die we op die dag hebben gereden.

Puur genieten was het . Zeker ook omdat het een doordeweekse dag was, en overal op het traject rust en ruimte was.

Je kon rustig rijden en genieten.

Via Wijk bij Duurstede ging het allemaal binnendoor richting Vianen

We namen rustig de tijd om met name de rijders onderweg bij te tanken, met vocht en brandstof voor de langzaam maar zeker fors opwarmende lijven.

Bij de lunch bleek Cas, de broer van Fred jarig te zijn.

Onder de strikte voorwaarde dat we hem NIET zouden feliciteren, bood hij een rondje aan.

We hebben ons keurig gedragen, en het goed gebruikt om een lekkere lunch mee door te spoelen.

Niemand had er aan gedacht om een fototoestel mee te brengen, daarom heb ik met mijn mobieltje een paar foto’s gemaakt van het gezelschap.

Inmiddels was de temperatuur zo ver opgelopen (ongeveer 34 graden) dat we aan gecombineerd sporten gingen doen. We reden over de dijken, en zwommen tegelijkertijd ons pak uit.

Bij de stop in de middag nam iedereen dubbele consumpties. Het vocht was niet op peil te houden.

Het laatste stuk hebben we ingekort omdat het wel erg ver werd. Een stukje voor Den Bosch zijn we de snelweg opgeschoten voor een ingekort laatste stuk.

Rond half 7 waren we weer terug in Helmond

Al met al hebben we toch een dikke 300 km. gereden over binnenweggetjes . Het was een forse trip, vooral met dit extreme weer, maar wel een hele mooie.

Fred , bedankt voor je uitzetten en voorrijden.

Ben Raaijmakers




Verslag rit 7 juni onder aanvoering

van Pieter Prins

Om 9.00 vertrokken met 8 motoren. Het was een beetje bewolkt, maar verder prima motorweer. In de middag nog een beetje zon en de dag was dus goed verzorgd door de weeerman.

Pieter had een primaroute naar Kleve en dan verder door Duitsland en o.a over Lottum weer terug naar Helmond.

Na ong 230 km waren we rond 4 uur weer terug en hebben een fijne tocht achter de rug.

De stopplaatsen was alles wat we nodig hadden en na een test van allerlei "wurst" door de verschillende rijders kunnen we weer gerust uitkijken naar de volgende rit. Het zal ons in ieder niet wurst zijn.


Pieter bedankt



Verslag van motortocht naar de Middelste molen 

11 mei 2011. (+/- 275 km)

Op een zonovergoten dag gingen we met zijn 18-en op pad naar ons papierfabriekje, die we als doel voor ons "schoolreisje" hadden uitgezocht. 

Via de kleine Brabantse wegen naar Nijmegen en gestopt voor koffie in Lent. Daarna over de kleine weggetjes naar Loenen, waarbij de overtocht met de pont altijd weer voor een prima Hollands gevoel zorgt.

Bij de Middelste Molen werden bijzonder hartelijk ontvangen en kregen we eerst de theoretische onderbouw voor de nodige uitleg in de fabriek zelf.

Dan de rondleiding langs de verschillende technische hoogstandjes uit het verleden. Het werkt nog steeds en daar zijn ze terecht erg trots op.

Aansluitend naar de "winkel" , waar je allerlei soorten papier kunt kopen. Van olifantenstrontpapier tot jeanspapier en nog veel meer.

Daarna snel naar het restaurant gereden, want we hadden echt wel honger gekregen.

Een bijzonder gezellige en fijne motordag, waarbij het wegzet principe echt goed voor ons begint te werken. Als gehele groep door het centrum van Arnhem te toeren was hier het bewijs van. 

Bedankt voor alle gezelligheid van alle deelnemers voor alle deelnemers.